NOWY H520E – PIERWSZE WRAŻENIA

on
Categories: Blog

DRUGA GENERACJA W LINII PROFESJONALNYCH DRONÓW YUNEEC: H520E

Uznany przez profesjonalistów dron Yuneec H520E doczekał się swojej drugiej generacji. Producent w dotychczasowej szacie i sprawdzonej konstrukcji zaprojektował drona o zupełnie nowym procesorze z zwiększoną mocą obliczeniową przygotowując go na rozwój nowych aplikacji i szereg payloadów użytkowych. Wyszedł też przy tej okazji naprzeciw uwagom i oczekiwaniom użytkowników H520 dokonując ulepszeń na które wszyscy czekaliśmy.

DŁUGI STABILNY ZASIĘG

Parametrem, którego poprawę odczuje chyba każdy użytkownik jest zasięg – został on zwiększony ponad dwukrotnie dzięki zastosowaniu technologii modulacji sygnału OFDM. Rezultatem użycia tego rozwiązania w nowym H520E jest wydłużenie zasięgu transmisji do 3,5km dla modeli europejskich (7 km dla modeli amerykańskich), oraz zwiększenie stabilności połączenia w lokalizacjach o dużej ilości zakłóceń radiowych (np. w miastach). Yuneec zastosował też nowy typ i umiejscowienie anten – dwa moduły antenowe znajdujące się pod bocznymi ramionami oraz czarny moduł pod kadłubem – rzucają się one w oczy osobom przyzwyczajonym do widoku bryły H520.

RTK BARDZIEJ NIŻ DOKŁADNE

H520E pojawi się też w wariancie ze wsparciem RTK. System ten pozwala na wykonywanie nalotów fotogrametrycznych o wyjątkowej precyzji, rzędu 1-1,5cm. Skorzystają z niego chętnie geodeci i inni użytkownicy, którzy tworzą zawodowo dokładne ortofotomapy, modele 3D lub inną dokumentację geodezyjną czy budowlaną. Ponadto korzystanie z RTK umożliwia polepszenie stabilności drona w miejscach, gdzie mogą pojawić się błędy odczytu pozycji z GPS spowodowane sygnałami odbitymi, np. przy wysokich budynkach lub w kanionach. Yuneec nie zapomina o dotychczasowych użytkownikach i równocześnie wprowadza do sprzedaży długo wyczekiwany upgrade RTK do poprzednich modeli H520.

PORT NA KAMERY I SENSORY ODPOWIADAJĄCY POTRZEBOM PRZYSZŁOŚCI

Patrząc na nowego H520E uważny obserwator zobaczy też, że payload montowany jest w nowy sposób. Po pierwsze, stare płyty gimbala zostały zastąpione szerszą, ażurową konstrukcją zawierającą 6 (w porównaniu do wcześniejszych czterech) wibroizolatorów olejowych. Po drugie, konstrukcja ta jest na stałe przytwierdzona do drona, a kamery wymienia się za pomocą zaawansowanego systemu montażu opartego o obrotowy pierścień blokujący. Pozwoliło to na zastosowanie nowego złącza payloadów, posiadającego 30 pinów, zamiast wcześniejszych sześciu. Daje to większe możliwości rozbudowy, oraz otwiera spore pole manewru dla dostawców nietypowych urządzeń i sensorów, którzy korzystając z SDK oraz nowego złącza będą mogli doposażać H520E w kolejne ładunki, rozszerzając funkcjonalność drona praktycznie w nieskończoność.

MOC PROCESORA

Aby poradzić sobie z dodatkowymi zadaniami i obciążeniami, jakie mogą się z tym wiązać, główne procesory drona oraz aparatury zostały zastąpione nowymi jednostkami, o znacząco zwiększonej mocy obliczeniowej. Aparatura w nowym wydaniu otrzymała nowoczesny, czterordzeniowy procesor.

ZMIANA SYSTEMU ZASILANIA

System zasilania drona również został poddany odświeżeniu. Przede wszystkim zwiększono pojemność akumulatora do 6200mAh, dzięki czemu maksymalny czas lotu wydłużył się do 25-30 minut. Zastosowano też nowe złącze znane już z Yuneec H3, które zwiększa poziom bezpieczeństwa i zachowuje lepsze parametry przy dużym obciążeniu. Ponadto drona wyposażono w czujnik poprawnego zainstalowania akumulatora, dzięki czemu użytkownik otrzyma ostrzeżenie, a dron nie wystartuje, jeśli akumulator nie jest zainstalowany poprawnie.

Aplikacja DataPilot została przystosowana do obsłużenia nowych funkcjonalności – w menu pojawiło się kilka  świeżych pozycji, w tym GNSS-RTK, gdzie użytkownik może skonfigurować łączność Network RTK lub łączność ze swoją własną stacją bazową, oraz specjalne podmenu służące do obsługi nietypowych payloadów, jakim może być np. systemu zrzutu ładunku. Sprawdzony wygląd i rozkład funkcji DataPilot został utrzymany z grubsza bez zmian, zachowując bogatą funkcjonalność – szczególnie w aspekcie precyzyjnego planowania różnego rodzaju lotów autonomicznych.

YCAP – ŚWIAT NOWYCH URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH DLA H520E

Yuneec powołał oficjalny system certyfikacji zewnętrznych urządzeń dla H520E – YCAP (Yuneec Certified Accessory Program), dzięki czemu producenci akcesoriów, ładunków i payloadów do H520E będą mogli certyfikować swoje produkty. Użytkownikom zapewni to pełną kompatybilność, integrację i bezpieczeństwo stosowania tych akcesoriów, a producentom – narzędzia i wsparcie Yuneeca w opracowaniu najlepszych możliwych rozwiązań.  Możemy się więc spodziewać pojawienia się urządzeń takich jak system zasilania na uwięzi, czujniki multispektralne i gazowe, systemy przenoszenia oraz zrzutu ładunków i wiele innych.

WRAŻENIA Z LOTÓW

Mieliśmy okazje wykonać już pierwsze loty testowe nowym Yuneec H520. Dzień był wietrzny, ale to przecież naturalne warunki dla H520E. Stabilność i przewidywalność ruchu drona pozostała na tym samym, bardzo wysokim poziomie co H520. Już od pierwszego oderwania od ziemi można było czuć się bezpiecznie, a pilotowanie H520E było przyjemnością. Znany nam już interfejs niczym nie zaskakuje, pozostając nastawionym na efektywność, przejrzystość i dobre poinformowanie operatora o stanie drona.

NOWA GENERACJA

Nowa generacja H520E buduje na najlepszych cechach starszej wersji – stabilnej, sześciowirnikowej konstrukcji, bardzo zaawansowanym oprogramowaniu do planowania lotów autonomicznych, sprawdzonym kontrolerze lotu PX4 i praktycznej aparaturze ST16S. Poszczególne komponenty zostały jednak ulepszone i dostosowane do wymogów stawianych dronom przyszłości. Dzięki zwiększonemu zasięgowi, opcji RTK, wydłużonemu czasowi lotu i innym ulepszeniom, a także dzięki nieskończonym możliwościom poszerzania oferty dostępnych payloadów przez firmy zewnętrzne, H520E doskonale sprawdzi się w niemal każdym profesjonalnym zastosowaniu.